Monday, January 24, 2011

LELAKI SEJATI
Aku bertanya pada Ibuku, bagaimanakah lelaki
sejati itu ?
Ibuku menjawab, Nak...

Laki-laki Sejati bukanlah dilihat dari bahunya yang
kekar, tetapi dari kasih sayangnya pada orang
disekitarnya....

Laki-laki sejati bukanlah dilihat dari suaranya yang
lantang, tetapi dari kelembutannya mengatakan
kebenaran.....

Laki-laki sejati bukanlah dilihat dari jumlah
sahabat di sekitarnya, tetapi dari sikap
bersahabatnya pada generasi muda bangsa...

Laki-laki sejati bukanlah dilihat dari bagaimana dia
di hormati ditempat bekerja, tetapi bagaimana dia
dihormati didalam rumah...

Laki-laki sejati bukanlah dilihat dari kerasnya
pukulan, tetapi dari sikap bijaknya memahami
persoalan...

Laki-laki sejati bukanlah dilihat dari dadanya yang
bidang, tetapi dari hati yang ada dibalik itu...

Laki-laki sejati bukanlah dilihat dari banyaknya
wanita yang memuja, tetapi komitmennya terhadap
wanita yang dicintainya...

Laki-laki sejati bukanlah dilihat dari jumlah
tanggungjawab
yang dibebankan, tetapi dari tabahnya dia
menghadapi
lika-liku kehidupan...

Laki-laki Sejati bukanlah dilihat dari rajinnya
membaca kitab suci, tetapi dari konsistennya dia
menjalankan apa yang ia baca...



WAHAI WANITA SOLEHAH..
JGN RISAU AKN JODOHMU KRN MUSLIMIN YG BIJAKSANA ITU X KAN TERPAUT PD WANITA HANYA PD KECANTIKAN ,LIRIKAN SENYUMAN,PD BICARA MANJA YG MENNGODA,PD PUJUK RAYU SEORANG WANITA YG MERUNTUHKAN IMANNYA..
" SESUNGGUHNYA LELAKI ITU ADALAH PEMIMPIN KPD WANITA..ANDAI BLM SAMPAI JODOHMU,ANGGAPLAH BAHAWA ADAM YG KAU NANTIKAN ITU SEDANG MEMBINA SAHSIAH KEPIMPINANNYA BG MEMIMPIN DIRIMU..KRN PD WANITA ITU PASTI ADA KEKURANGANNYA & ADAM YG BENAR2 LAYAK PASTI AKAN HADIR UTK MELENGKAPI KEKURANGANMU..AMIN MUDAH2AN ALLAH ANUGERAHKAN SEORANG "IMAM DIHATI"..AMIN YA RABBAL A'LAMIN..:) :) :)

Jika mahu mendapatkan yang soleh, kurangkan agenda menCARI si Soleh, tetapi berusahalah menJADI yang solehah. Jika inginkan yang solehah, janganlah cerewet menCARI yang solehah, tetapi berusahalah menJADI yang soleh. Bertemu yang solehah, solehahnya dia belum tentu kekal. Bertemu yang soleh, solehnya boleh berubah..kerana si soleh dan si solehah adalah insan biasa. Perkahwinan adalah sebahagian daripada proses untuk MENJADI, bukan MENCARI. B’usahalah mnJADI yg soleh/solehah i2…pasti akan dtg si soleh/solehah itu.

Wanita :::: Akal Senipis Rambutnya.... Jangankan lelaki biasa, malah nabi pun terasa sunyi tanpa wanita...dan nabilah yang menaikkan kemuliaan wanita. Tanpa mereka, fikiran dan perasaan lelaki akan resah. Masih mencari walau pun sudah memiliki segalanya. Apakah yang kurang dan apakah yang tiada didalam syurga? Namun adam tetap rindukan hawa. Dijadikan wanita daripada tulang rusuk yang bengkok. Untuk diluruskan oleh lelaki. Tetapi seandainya lelaki itu sendiri tidak lurus, Mana mungkin kayu yang bengkok menghasilkan bayang yang lurus. Luruskanlah wanita dengan jalan yang ditunjuk oleh Allah, Kerana mereka diciptakan sebegitu rupa oleh Allah. Didiklah mereka dengan panduan darinya.


Jika mahu mendapatkan yang soleh/ah, kurangkan agenda menCARI si Soleh, dan janganlah cerewet, tetapi berusahalah menJADI yang soleh/ah itu. Bertemu yang soleh/ah, soleh/ah nya dia belum tentu kekal. Bertemu yang soleh/ah, solehnya boleh berubah..kerana si soleh/ah adalah insan biasa. Perkahwinan adalah sebahagian daripada proses untuk MENJADI, bukan MENCARI. berusahalah menJADI yang soleh/ah. pasti akan datang si soleh/ ah itu ^_^