Sunday, March 27, 2011

CERITA HATI PENULIS


Menapak kaki di kota yang hiruk pikuk
Mengembuskan nafas di saat aku sampai di perhentian
Melihat dunia di mana dirimu berada
" CINTA...... "

Langkah kaki dengan tergesa-gesa
Tak kuasa hati ingin memeluk mu
Tak tahan lagi mata ini ingin melihat senyum manis bibir mu
Membiarkan hati berkobar-kobar
ingin mengenal diri mu
" CINTA...... "

Waktu berputar mengikuti mata hati
Detak jarum jam seakan memberi ku semangat
Untuk Melepaskan hasrat yang terpendam
Langit tersenyum melihat anak manusia yang jatuh cinta

CINTA....CINTA
Dengan bunga hati aku hadir
Dengan doa dari dewa cinta
kuberanikan kaki cintaku menapak indah di dalam hati mu
Membiarkan nya........
Agar kamu merasakan betapa aku mencintai mu

Cinta.....
Biarkan aku menjadi Mentari untuk menghangatkan mu
Menjadi pelangi yang memberi warna dalam kehidupan mu
Sang bulan menerangi malam kelam mu dan
Bintang-bintang yang menemani mu di saat sedih.

Aku bangga dengan keberanian hatiku
Menapakan jejaknya di dalam hati mu
walaupun..........
Jejak ku tak se sempurna jejak sang "DEWA CINTA"
 
 
 
_nhibmnmabk_